Julii Forum | ||
Stâlpii apeductului | ||
Locație | ||
---|---|---|
Țară | Imperiul Roman | |
Provincia Romană | Galia Narbonne | |
Regiune | Provence-Alpi-Coasta de Azur | |
Departament | Var | |
Comuna | Frejus | |
Tip | Oraș galo-roman | |
Protecţie |
Clasificat MH ( 1840 , Amfiteatru) Clasificat MH ( 1886 , Apeduct) |
|
Informații de contact | 43 ° 25 ′ 58 ″ nord, 6 ° 44 ′ 13 ″ est | |
Geolocalizare pe hartă: Imperiul Roman
| ||
Istorie | ||
Timp | Ancient ( Imperiul Roman I st lea î.Hr.. ) | |
Forum Julii este numele latin al unui oraș galo-roman care a devenit Fréjus ( Var ).
Site-ul Fréjus avea multe avantaje. Vasta butte Saint-Antoine protejată în mod natural de inundațiile și atacurile din Reyran , apa era ușor accesibilă, Marea Mediterană din apropiere și nodul căilor de comunicație formate de Via Julia Augusta din Italia până la Rodan , Via Domitia care cobora din Segustero și drumul maurilor au făcut din aceasta o importantă răscruce de drumuri. În plus, dacă focheii erau prezenți în Agathon și Athenopolis , nu ocupau valea Argenilor. Dacă rămân doar câteva urme ale unui oraș în acest moment, știm totuși că poetul Cornelius Gallus s-a născut acolo în67 î.Hr. J.-C.
Dorit de Iulius Cezar pentru a înlocui Massalia , data exactă a înființării Forumului Julii , piața de Julius , este incert. Orașul a existat cel puțin în43 î.Hr. J.-C.întrucât apare în corespondența dintre Plancus și Cicero și data de49 î.Hr. J.-C.rămâne cel mai probabil. Simplu oraș roman, la fel este în Forum Julii că Octave a repatriat galerele duse lui Marc Antoine în timpul bătăliei de la Actium din31 î.Hr. J.-C.Între 29 și27 î.Hr. J.-C., Forumul Julii a devenit o colonie sub numele de Colonia Octavanorum și , prin urmare , a primit veterani ai VIII - lea Legiunea . Apoi s-a transformat într-o piață importantă pentru vânzarea producției artizanale și agricole.
Sub domnia lui August , orașul a devenit apoi Forum Iulii Octavanorum colonia, quae Pacensis appellatur și capitala Classica a noii provincii proconsulare a Galliei Narbonne în22 î.Hr. J.-C.Din acest moment, orașul a început să se dezvolte. Portul său a fost singura bază navală a flotei militare romane din Galia și al doilea după cel al Ostiei . Mai târziu, sub domnia lui Tiberiu , au fost construite toate facilitățile majore ale căror vestigii rămân astăzi, amfiteatrul , apeductul , farul , băile termale , teatrul .
Teritoriul orașului, civitas forojuliensis , se întindea apoi de la Cabasse în vest , până la Fayence și Mons în nord de unde a plecat apeductul , până la Siagne în est, care îl despărțea de Antipolis . Avea o curie și găzduia șase mii de locuitori. Agricultura a fost dezvoltat cu rusticae Villae în Villepey sau Sf . Raphael , ferme miniere de gresie verde și albastru porfir și pescuitul în iazuri a asigurat o economie înfloritoare în colonie.
În anul 40 , Gnaeus Julius Agricola s-a născut la Forum Julii . A finalizat cucerirea insulei Bretania . Socru al istoricului Tacitus , relatarea vieții sale, una dintre capodoperele literaturii latine, a făcut posibilă pe scurt evoca Forum Julii la început ca o „colonie veche și ilustru“ . Orașul a fost, de asemenea, menționat de mai multe ori în scrierile lui Strabon și Pliniu cel Bătrân .
Apeductul Mons din Fréjus este un apeduct roman care a alimentat orașul Fréjus de la Mons și Montauroux . Apeductul este clasificat ca monument istoric (Franța) .
Frejus Amfiteatrul (sau Arena Frejus) a fost construită în I st secol , și măsoară 113 de metri lungime și 85 de metri lățime. Ar putea avea între 10.000 și 12.000 de spectatori și se afla în orașul Forum Julii , care a devenit Frejus de-a lungul timpului.
Datorită extinderii liniei de coastă de aproape 1.300 m , acest port este acum în interior. Drumul cunoscut sub numele de „calea felinarului lui Augustus constituit în I st sec dig sud, cu o lățime de 4 m și o lungime de circa 560 m . La capătul cheiului se află „felinarul”, un turn înalt de 10 m și încoronat cu o piramidă. Mai degrabă decât un far, așa cum ar putea sugera numele, era un amar care servea ca punct de reper pentru marinari.