South China Morning Post

South China Morning Post
Țară China
Limba Engleză
Periodicitate Zilnic
Drăguț Presă națională, ziar de opinie
Difuzie 104.000 ex.
Data înființării 1903
Editura orașului Hong Kong
Redactor șef Tammy tam
Site-ul web https://www.scmp.com/

South China Morning Post este un cotidian în limba engleză publicate în Hong Kong , deoarece 1903. are un tiraj de 104000 de exemplare. Este publicat de grupul SCMP, deținut de grupul Alibaba din 2015.

Istorie

South China Morning Post Ltd a fost fondată în 1903. Prima sa ediție a fost lansată la6 noiembrie 1903. ÎnNoiembrie 1971, această companie a fost listată la bursa din Hong Kong . A devenit o companie privată în 1987, deținută de News Corporation și a fost reluată în 1990.

Kerry Media, holdingul lui Robert Kuok  (ro) a cumpărat participația News Corp înOctombrie 1993. Kuok Khoon Ean, fiul său, a devenit președintele companiei la sfârșitul anului 1997.

După predarea Hong Kongului către China în 1997, Willy Wo-Lap Lam responsabil cu paginile din China și Jasper Becker reprezentând ziarul de la Beijing și-au părăsit posturile pentru că erau considerați prea independenți.

În Iunie 2012, după moartea suspectă a lui Li Wangyang , o parte din redacție contestă alegerea redactorului-șef Wang Xiangwei de a reduce acoperirea morții disidentului chinez la una scurtă. Domnul Wang, primul chinez din China Populară care a ocupat postul de redactor-șef, recunoaște că a luat o „decizie proastă”. Potrivit unui articol din ziarul independent Apple Daily , „SCMP devenise roșu”.

În decembrie 2015, Alibaba Group achiziționează South China Morning Post, unul dintre cele mai mari ziare din Hong Kong , alături de alte companii media din SCMP Group, pentru 266 milioane dolari.

Ediții

Duminica, se publică Sunday Morning Post . O ediție web a South China Morning Post reunește articole și rapoarte tematice din ediția tipărită.

Semnături

Referințe

  1. Paul Lin, Jiang Zemin intervine în operațiunile ziarelor Taipei Times, "Willy Wo-Lap Lam, notat jurnalist din Hong Kong, a fost concediat de șeful său, magnatul malaezian Kuok Hock-nien, pentru că l-a supărat pe președintele Chinei Jiang Zemin"
  2. South China Morning Post Courrier International,
  3. Dorian Malovic, neîncrederea Hong Kong-ului față de China continentală crește La Croix , 2 iulie 2012.
  4. AFP, Hong Kong: stare de rău în marele cotidian în limba engleză South Morning China Post L'Express, 2 iulie 2013
  5. Régis Soubrouillard, Hong-Kong: Beijing încordează lesa media Marianne, 28 iunie 2012
  6. Alibaba este de acord să cumpere South China Morning Post din Hong Kong , Matthew Miller, Reuters 11 decembrie 2015
  7. Alibaba este de acord cu un acord de achiziție de 266 milioane dolari cu South China Morning Post , Reuters, 14 decembrie 2014
  8. Michel Bonnin , Lectură critică: Jasper Becker: Hungry Ghosts CEFC, iunie 1996 „Cititorul South China Morning Post aștepta cu nerăbdare cartea lui Jasper Becker, fără îndoială unul dintre cei mai buni corespondenți stați la Beijing” .
  9. Goldman Environmental Prize 2012: Ma Jun .
  10. Tim Ingham, "  Stephen piele  " pe Metro (accesat 1 st mai 2013 ) .

Link extern