Traseul Oregon

Oregon Trail ( Oregon Trail ) este Overland ce traversează Munții Stâncoși folosite de pionieri în al XIX - lea  secol pentru a obține din diferite localități de pe malurile Missouri în țara de Oregon . Secțiunea corespunzătoare jumătății estice a pistei este, de asemenea, utilizată de călători către calea California și calea mormonilor .

Pentru a face călătoria într-un singur sezon, majoritatea călătorilor au plecat în aprilie sau mai, când iarba era suficient de înaltă. Traseul se desfășura de-a lungul râurilor și râurilor pentru a oferi convoiului de dube suficientă apă, iarbă și combustibil pentru focul de tabără. În plus, a fost necesar ca traseele parcurse să fie minime adecvate vehiculelor, astfel încât trăsurile să poată circula acolo fără incidente. Călătorii pe traseu au călătorit în grupuri mici și au călătorit cu vagon acoperit , călare, picior și barcă pentru a se stabili în țara Oregonului ca fermieri, oameni de afaceri sau căutători de aur. Acest teritoriu, cunoscut sub numele de Districtul Columbia , a fost începutul XIX - lea  lea revendicat atât de britanici și americani.

Cei aproximativ 3.200  km de cale pentru a acoperi teritoriile corespunzătoare statelor actuale Missouri , Kansas , Nebraska , Wyoming , Idaho și Oregon , au necesitat 5 până la 6 luni de călătorie cu rulota. Când construcția liniei de cale ferată transcontinentală a fost finalizată în 1869 , utilizarea căii de către călători a scăzut în favoarea căii ferate. În 1883 , linia de cale ferată Northern Pacific a ajuns în orașul Portland, iar traseul Oregon a devenit irelevant.

Traseu

Traseul de bază urmează văile râurilor. În primele zile, traseul Oregon a început de la Independence, Missouri. Mai târziu, alte orașe au devenit puncte de plecare precum Saint Joseph în Missouri, Fort Leavenworth și Atchison în Kansas și Omaha în Nebraska.

Orașul Oregon City a fost capătul traseului Oregon Trail, când acest oraș era capitala desemnată a teritoriului Oregon . Cu toate acestea, mulți pionieri s-au abătut de pe potecă sau s-au oprit de-a lungul drumului pentru a se stabili în locuri care le erau convenabile.

Traseul Oregon a fost presărat cu multe capcane și obstacole naturale. Treptat, pista a fost dezvoltată pentru a facilita progresul călătorilor. Au fost puse la dispoziție servicii de feribot și au fost construite poduri pentru a putea traversa râurile în siguranță.

Nebraska

Călătorii de pe malul stâng al Missouri au traversat râul cu feribotul spre Nebraska. Odată ajunși în Nebraska, au avut apoi alegerea mai multor orașe pentru a opri acolo, dar după 1855, Omaha le-a câștigat favoarea. Apoi, călătorii s-au alăturat văii râului Platte , la Fort Kearney, situat pe locul actual al orașului Kearney . În Fort Kearney, ei puteau face cumpărături, reparații și obține medicamente. Apoi, au urcat pe cursul râului Platte, apoi afluentul său, Platte de Nord . Râul Platte nu era navigabil datorită apei sale noroioase și de mică adâncime. Pe de altă parte, cărările care îi înconjurau malurile pe ambele părți erau perfect circulabile. Înainte de 1880, călătorii întâlneau mii de zimbri în drum spre râul Platte în timp ce migrau prin Nebraska. Astfel s-ar putea aproviziona în cantități mari cu carne proaspătă. Acolo unde iarba din prerie nu fusese călcată de zimbri sau călători, aceasta atingea înălțimea unui bărbat. Numeroase formațiuni stâncoase care se înalță deasupra câmpiei înconjurătoare au oferit migranților indicii vizuale ușoare de-a lungul râului North Platte Acesta a fost în special cazul Chimney Rock și Scotts Bluff .

Wyoming

În Wyoming, traseul Oregon a continuat de-a lungul North Platte. La confluența râurilor Laramie și North Platte se afla Fortul Laramie, care era o oprire importantă pentru călători. Era un ghișeu pentru comerțul cu blănuri care servea drept avanpost. După această oprire, pista a continuat cursul North Platte, apoi a luat valea râului Sweetwater care trebuia traversată de nouă ori înainte de a părăsi valea sa. Călătorii au traversat apoi diviziunea continentală la Pasul Sud . După South Pass, traseul a urmat Big Sandy Creek pentru a se alătura râului Green . Migranții au trebuit să o traverseze. Un serviciu de feribot era disponibil călătorilor pentru această traversare. Apoi, traseul s-a îndreptat spre sud-vest spre Fort Bridger, un alt punct de comercializare a blănurilor, apoi s-a întors spre nord și a urmat valea Little Muddy Creek. Călătorii au traversat apoi munții râului Urs și au căzut în valea râului Urs .

Idaho

Traseul a urmat apoi valea râului Bear până la Soda Springs și a traversat actuala graniță Wyoming-Idaho. Pe măsură ce râul Bear se bifurcă spre sud, călătorii și-au continuat drumul spre nord-vest, prin valea râului Portneuf pentru a ajunge la Fort Hall, pe malul râului Snake . Drumul de la Fort Bridger la Fort Hall a avut o lungime de 340  km și a necesitat 9 până la 12 zile de călătorie. Fort Hall era un vechi post de comercializare a blănurilor deținut de compania britanică Hudson's Bay. Călătorii puteau găsi ajutor și ușurare acolo, dar locul era infestat de țânțari. Călătorii au urmat apoi râul Șarpe, ale cărui ape curg peste o câmpie largă, îndreptându-se spre vest.

Oregon

Călătorii au părăsit Snake River Plain pentru a călători prin ceea ce este acum Oregon. Mai întâi, au urcat pe canionul râului Burnt , apoi au traversat Munții Albastri pentru a ajunge la valea La Grande. În 1843, coloniștii urmăriseră o pistă în acești munți, pentru a permite camionetelor să le poată traversa. Pe malurile râului Columbia , la Fort Nez-Perce , unii au construit plute și au navigat pe râu, în timp ce alții și-au continuat călătoria cu duba până la The Dalles . Odată ajunsi acolo, pionierii au fost blocați de Range Cascade și Mount Hood . Trebuiau să coboare râul Columbia cu barca. Cursul râului prin Cascade Range a inclus multe repezi și unele pasaje trebuiau efectuate prin portaj pe mal. Ieșind din rapide, pionierii au ajuns în cele din urmă la destinația lor din orașul Oregon, situat în valea Willamette .

Statistici

Numărul estimat de migranți de pe traseul Oregon
An Numărul de migranți
1860 1.500
1861-67 27.000

Note și referințe

1. Unruh 1993 , p.  119–120.